3 روش ساده برای تشخیص پلاروید بودن عینک آفتابی
فیزیک ، لیزر و پلاسما
«اگر کسی احساس کند که هرگز در زندگی دچار اشتباه نشده، این بدان معنی است که هرگز به دنبال چیزهای تازه در زندگیش نبوده است.»-آلبرت اینشتین

با سلام به دوستان عزیز، تا حالا هیچ وقت شده که بخواهید ببینید آیا عینک آفتابیتون پلاروید هست یا نه؟ در این پست 3 روش بسیار ساده یادتون میدم تا بتونید این موضوع رو بفهمید:

  • ویژگی پلاروید، پلاریزه کردن یا قطبی کردن نور است. لذا اگر دو صفحه پلاروید با 90 درجه چرخش روی هم قرار گیرند، هیچ نوری نباید از آنها عبور کرده و سیاه دیده شود.
1- در هنگام خرید عینک به دنبال اونایی باشید که برچسب تست پلاروید دارن. برای این کار باید با عینک به برچسب نگاه کنید و در همین حال یواش یواش تا 90 درجه عینک رو بچرخونید. اگه عینک پلاروید باشه برچسب به تدریج تیره و تیره تر میشه (تا جاییکه یا دیگه دیده نمیشه یا خیلی تیره دیده میشه).  

2- اگه عینک انتخابیتون برچسب تست پلاروید نداشت، از فروشنده بخواید یه عینک دیگه مشابهش بهتون بده، اونوقت با قرار دادن دو شیشه از دوعینک مطابق شکل و چرخوندن یکی از اونا تا 90 درجه و همزمان نگاه کردن به یک منظره، اگر عینک پلاروید باشه، شما به مرور شاهد تاریک تر شدن منظره خواهید بود.

 

3- به جای عینک دوم میتونید از صفحه LCD استفاده کنید چون صفحات LCD هم مانند یک پلاروید عمل میکنند (به همین دلیل مانند مانیتورهای قدیمی برای چشم مضر نیستند). با عینک به صفحه ی LCD نگاه کنید و همزمان عینک را تا 90 درجه بچرخانید، اگر تصویر مشاهده شده به تدریج تاریک تر و تاریک تر شد، عینک انتخابی شما پلاروید است.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 22 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط اسماعیل لشنی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 166
بازدید کل : 9849
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1